Harmony Yoga

Jóga znamená spojení vědomostí a poznání. V lidském těle znamené jóga soulad těla, dechu a mysli. Praxe AyurYogi je záležitostí fyzického, energetického a duchovního těla. Vychází z Hathajógy. 

Jóga pomáhá objevovat v těle život a posiluje ódžas, životní energii. Dává člověku cíl života, určité zásady a přivádí do stavu klidu. Jóga vede k hlubšímu vnímání, cítění, soustředění, naslouchání a dýchání. 

Jóga a ájurvéda patří nerozlučně k sobě. Obě pochází z véd, usilují o zdravé tělo, harmonii dóš, poukazují na správnou životosprávu, používají očistné metody, kladou důraz na fyzické zdraví a mají stejný pohled na psychologii. 

AyurYoga je mostem mezi ájurvédou a jógou. Její moudrost je obsažena v devíti cyklech cvičení.

1. cyklus Vátamukt ásana

Podporuje pohyb prány v těle a tím i náš tělní oběh. Kde je kvalitní oběh, tam nedochází k hromadění toxinů. Je to cvičení na zlepšení pohyblivosti, pružnosti a zpevnění svalstva. Je to dokonalý vědecky propracovaný systém, který tělo dokonale připraví na cvičení náročnějších ásan. 

2. cyklus Sarváng ásana

Stimulaci celého těla. Stimulace znamená protahování a vyváženost mezi nervovou soustavou a svalstvem. Dochází k stimulaci všech dóš, orgánů a soustavy. Dochází k stěhování usazených toxinů, které se dostanou do oběhu a následně z těla ven. Stimulují se čakry a obnovuje se v nich proudění.

3. cyklus Čakra ásana

Tělo je v kruhu. Nastává protažení, prokrvení, vyvážení a velká stimulace všech ačaker. Blahodárně působí na ztuhlou páteř. Z těla se dostávají toxiny. Zajišťuje rovnoměrné rozložení tělesné síly. Rovnoměrně rozložená síla znamená dokonalost oběhové a pránické soustavy.

4. cyklus Natarádž ásana

Rotace těla, předklon, záklon, úklon a rotace. Při rotaci dochází k posunu dóš, toxinů a oběhu. Rotace je významným pohybem, který detoxikuje naše tělo. Probíhá obnova a regenerace těla. Dochází ke ždímání a uvolňování nejen orgánů, ale i páteře. Silné detoxikační cvičení, kterým provádíme masáž v celé břišní dutině.

5. cyklus Mardžari ásana

Stimuluje páteř, tělu se dostává život a síla. Páteř vyžaduje rovnoměrnost, oboustranné pohyby. Vyvažují se všechny dóši v těle. Usazené toxiny odchází. Tělu je dodávána síla, teplo a pružnost.

6. cyklus Virabhadr ásana

Protažení celé přední části těla. Vyžaduje perfektní protaženost a funkčnost vnitřního svalstva. Je ideálním cvičením pro vnitřní vrstvu svalů a těla. Řeší ztuhlost, bloky a nervové problémy.

7. cyklus Paščimóttán ásana

Celá páteř od pánve k hlavě. Základním pohybem pánve je předklon. Stimulujeme pánevní orgány předklonem. V oblasti pánve se pak uvolní toxiny.

8. cyklus Uthištan ásana

Stání vyžaduje souhru kompletních funkcí těla. Pro dokonalé stání se musí vyváženě zapojit veškeré svalstvo, šlachy, kosti, kůže, orgány i nervy. Síla těla se pozná podle stability. Stabilní tělo nemá fyziologické a metabolické problémy, nemá toxiny.

9. cyklus Dhján ásana

Soustředěnost, meditace, koncentrace. Poloha, při které je tep, tlak, oběh, dýchání přirozené a vyvážené. tělo pak může žít samo bez požadavků mysli. Nejvhodnější poloha pro meditaci je sed. Tělo musí být pro tento cyklus dokonale připravené.